Stichting Tonneke’s rijdende winkel

Stichting officieel: hoe werkt dat nu?

De inzamelingsactie is officieel ondergebracht in Stichting Tonneke’s rijdende winkel onder toezicht oog van het bestuur van Ton van Gils, Sjaak Beirnaert (Buro Bilan, dat de financiën onder hun hoede heeft) en Gijs Bax (Tussenheid013). 

Door Stichting Tonneke’s rijdende winkel officieel te maken, wordt de betrouwbaarheid en professionaliteit van de inzamelingsactie geborgd. Het bewaakt de gelden die binnenkomen, zodat op een vertrouwde manier geld geschonken kan worden door alle donateurs. Op de eerste plaats is het Tonny die besluit over de investeringen en heeft de stichting een ondersteunende rol in de besluitvorming voor Tonneke’s rijdende winkel. 

Bijvoorbeeld bij de keuzes en aanschaf van een goed vervoermiddel. Hiervoor is een technisch adviseur benaderd die haar hierbij belangeloos helpt.  Tonny heeft inmiddels al een aantal wagens bekeken, maar willen we haar een goede start geven dan moet ze nu echt investeren in een wagen die haar de komende jaren niet voor onverwachte kosten plaatst. 

Alles overziend komen we dan uit op een investering van € 45.000,- inclusief benodigde koelingen, een goed kassasysteem met scanner, een prima klimaatbeheersing etc. Vervolgens zal er een nieuwe voorraad aangeschaft moeten worden om haar klanten weer goed te bedienen, van ongeveer € 10.000,-. Tot slot hebben we € 5000,- gereserveerd voor onvoorziene omstandigheden en zogenaamd werkkapitaal.

Tonneke toen de winkel nog reed

Dan komen we op een totaal benodigd bedrag van € 60.000,-.  Alles overziend denken we dat we bij een opbrengst van 80% van het beoogde doel (€ 48.000,-)  in staat  zullen zijn om op te starten om Tonneke weer op de weg te krijgen. Tot die tijd wordt op alle fronten hard gewerkt om het benodigde geld binnen te krijgen met allerlei initiatieven voor onze inzamelingsactie. Blijf op deze officiële website en via onze social media altijd  op de hoogte van de actuele stand van zaken rondom Tonny’s nieuwe winkel!